سفارش تبلیغ
صبا ویژن

درب اتوماتیک چگونه کار می کند؟

 

بیشتر درب های اتوماتیک از حسگرهای تشخیص حرکت یا سنسورهای نوری که در طرفین درب نصب شده اند ، برای باز کردن / بسته شدن دربها استفاده می کنند.

تصور کنید که در یک سوپرمارکت هستید. واگن برقی خود را با همه مواد غذایی مورد نظر خود بارگذاری کرده اید. شما در پیشخوان چک می کنید ، پرداخت خود را انجام می دهید و کیسه های پر از مواد غذایی را در هر دو دست می گیرید. شما به سمت درب خروجی می روید ، اما یک مشکل کوچک وجود دارد. چگونه انتظار می رود درب را با هر دو دست نگه دارید؟ خوشبختانه ، همانطور که کمی به خروجی نزدیکتر می شوید ، درب اتوماتیک کشویی عبور و مرور را راحت می کنند.

سنسورها بخش اصلی درب اتوماتیک هستند. سنسورها دقیقاً همان چیزی را که نامشان مشخص است انجام می دهند ، آنها چیزهای اطراف خود را حس می کنند. بیشتر درب های اتوماتیک که می بینید از حسگرهای نصب شده در طرفین درب برای باز کردن / بسته شدن درب ها استفاده می شود.

 

تاریخچه درب های اتوماتیک

اگرچه ما به طور کلی درب های اتوماتیک را به عنوان علامت پیشرفت فناوری در چند دهه گذشته با هم مرتبط می کنیم ، اما ایده باز شدن درب اتوماتیک در واقع قرن هاست که بوده است. در حقیقت ، در قرن اول میلادی ، یک ریاضیدان یونانی مشهور به عنوان هرون اسکندریه معروف بود که احتمالاً اولین کسی بود که مفهوم درب های اتوماتیک را ارائه داد. طرح ها و ایده های او جالب و درخشان بود.

اکنون ، با آمدن به سیستم های درب اتوماتیک مدرن ، اکثر آنها از حسگرهایی تشکیل شده اند که در صورت لزوم به باز کردن / بسته شدن درب ها کمک می کنند. بیایید انواع حسگرهای مورد استفاده در درب های اتوماتیک را بررسی کنیم.

سنسور فشار

در دهه 1960 از "تشک های کنترلی" به عنوان سنسور برای تشخیص رویکرد عابران استفاده شد. این تشک ها تغییراتی در وزن / فشار در ناحیه خاصی از زمین در جلو و پشت دروازه ها مشاهده کردند. اگر وزنی که یک منطقه خاص تجربه کرده بیشتر از حد تعیین شده باشد ("حد محرک" پایین تر از میانگین وزن انسان است) ، درب ها باز می شوند.

درب های اتوماتیک

به دلیل قرار گرفتن استراتژیک ، شخص باید از منطقه حساس به فشار بایستد یا راه برود.

مزیت استفاده از این نوع سیستم این بود و هنوز هم این است که درب اتوماتیک تا زمانی که فشار روی تشک ایجاد شود ، باز می شوند. به عبارت دیگر ، اگر شخصی در نزدیکی درب ها ایستاده و قدم بزند ، باز می ماند. این امر نه تنها ورود سریع و خروج سریع را آسان می کند ، بلکه مانع از بسته شدن درب ها روی یک فرد می شود.

 

بسیاری از سیستم های درب اتوماتیک پیشرفته از حسگر فشار به عنوان سنسور ثانویه یا پشتیبان استفاده می کنند. بنابراین ، در صورت خرابی سنسور اولیه ، سنسور فشار باعث می شود. این سنسور فشار باعث می شود حضور افراد در منطقه بر اساس وزن شناسایی شود و باز و بسته شدن درب را تسهیل کند.

برای خرید درب اتوماتیک اینجا کلیک کنید.