سفارش تبلیغ
صبا ویژن

درب اتوماتیک گردان

 درب اتوماتیک گردان یکی از بهترین اختراعات مدرن هستند. همه ما حتما تا به حال درب اتوماتیک گردان را دیده ایم. با راه رفتن به سوی درب و درب اتوماتیک گردان جادویی برای ما باز می شود. درب اتوماتیک گردان یک ساختار بسته یا باز است که برای محدود کردن دسترسی به ورودی از طریق استفاده از تکنولوژی خودکار استفاده می شود. درب ها می توانند در بسیاری از انواع، مانند نوسان، چرخش و کشویی ظاهر شوند.

هدف اولیه درب اتوماتیک گردان اجازه می دهد که اشیاء از طریق یک منطقه عبور کنند. با این حال، آنها همچنین برای کنترل فضای فیزیکی، مانند جلوگیری از ورود باد به ساختمان یا استفاده از مانع سر و صدا استفاده می شوند. در برخی از درب اتوماتیک گردان مکانیسم قفل گذاری است که به طور خودکار درب را هنگامی که کارت اسکن شده است یا با اسکن یک اثر انگشت باز می کند. درب اتوماتیک گردان معمولا در بسیاری از مراکز خرید و ساختمان های اداری یافت می شود.

 

انواع سنسورها در درب اتوماتیک گردان

آیا تا به حال فکر کرده اید که چگونه این درب اتوماتیک گردان قادر به تشخیص جادویی شما هستند و درب را باز می کنند، همانطور که به آن نزدیک می شوید؟ جادو درگیر نیست درها قادر به تشخیص کسی از طریق استفاده از سنسورهای مختلف هستند. انواع مختلف سنسورهایی وجود دارد که می توانند مورد استفاده قرار گیرند. بیشتر درب اتوماتیک گردان از تشخیص حرکت یا سنسورهای نوری استفاده می کنند تا مکانیزم های بسته شدن یا باز شدن را فعال کنند. سنسورها در دو طرف درب برای ردیابی حرکت می کنند. سنسورهای درب اتوماتیک در محیط های صنعتی و تجاری برای دسترسی آسان به ساختمان، مخصوصا برای افراد معلول استفاده می شود. این باعث می شود ورود به ساختمان ایمن تر و کارآمد تر باشد.

 

یک نوع حسگر سنسور فشار است. درب اتوماتیک گردان که از یک سنسور فشار استفاده می کنند یک منطقه بزرگ است که در مقابل و پشت ساختمان قرار می گیرد. منطقه بزرگ به عنوان مقیاس وزن عمل می کند. اگر وزن بیش از حد وزن است که تنظیم می شود، درب باز می شود. سنسور فشار نیز می تواند به عنوان سنسور ثانویه مورد استفاده قرار گیرد. اگر سنسور اولیه شکست خورد، حسگر فشار فعال خواهد شد. اگر سنسور فشار در هنگام بستن تشخیص دهد، نوعی از مقاومت وجود دارد، درب از بستن آن جسم جلوگیری می کند.

 

نوع دیگر سنسور حسگر مادون قرمز است. سنسورهای مادون قرمز از تکنولوژی مادون قرمز برای باز کردن درب اتوماتیک گردان استفاده می کنند. سنسورهای مادون قرمز می توانند تغییرات دما را تشخیص دهند. هنگامی که سنسور ها درجه حرارت بیشتری را تشخیص می دهند، نماینده یک انسان است، مکانیزم باز و بسته شدن درب را فعال می کند. سنسورهای مادون قرمز معمولا به عنوان سنسور اولیه در سیستم های درب اتوماتیک استفاده می شود.

 

نوع دیگری از آشکارساز حرکتی که از فناوری مادون قرمز استفاده نمی کند، به جای آن از امواج فراصوتی یا میکروفون استفاده می کند. سنسورها مانند لگن، سنسورها، پالس های امواج فراصوتی یا انرژی مایکروویو را تولید می کنند تا در تعیین اینکه آیا یک شی وجود دارد، در قبال آن قضاوت می شود. اگر یک جسم در راه وجود دارد، امواج التراسونیک و مایکروویو از جسم گزاف گویی می کنند. آشکارسازهای حرکت از زمان استفاده شده برای موج اولتراسونیک یا مایکروویو برای رسیدن به عقب برای تعیین اینکه آیا یک جسم در راه وجود دارد استفاده کنید.

 

مکانیسم باز کردن و بسته شدندرب اتوماتیک گردان

حرکت یا سنسور نوری به یک قطار درایو الکترونیکی متصل می شود که مکانیزم باز و بسته را کنترل می کند. این مکانیسم به پانل های درب اتوماتیک از طریق یک چرخ دنده یا یک درایو کمکی متصل می شود. درایو کمکی یا چرخ دنده توسط کمربندهای لاستیکی کنترل می شود که حرکت بسته شدن یا باز کردن درب ها را کنترل می کند. در مورد درب اتوماتیک گردان که نوع کشویی هستند، درب با غلطک ها نصب می شود که در امتداد مسیرها اجرا می شود تا به راحتی در داخل درب ها اسلاید شود.

کنترل از راه دور

 

برخی از درب اتوماتیک گردان نیاز به رابط کاربری از راه دور برای کنترل باز و بسته شدن درب. یک مثال از این درب درهای گاراژ است. هنگامی که درب سیگنال درست را از طریق کنترل از راه دور دریافت می کنید، آن را باز می کند. موج معمولا یک فرکانس خاص است.

 

نگرانی از درب اتوماتیک گردان

 

چون درب اتوماتیک گردان توسط افرادی که از طریق آنها عبور می کنند کنترل نمی شوند، اگر سنسور ها نتوانند و به آنها نزدیک شوند، آسیب می رسانند. برای جلوگیری از این اتفاق، حسگرهای چندگانه اغلب نصب می شوند تا تشخیص دهند که آیا بین درها یک شی وجود دارد.

 

با تشکر از درب اتوماتیک گردان ، ما می توانیم به راحتی وارد ساختمان شویم حتی اگر دستانمان را پر کنیم. همچنین، با توجه به سنسورهای چندگانه نصب شده، ما مجبور نیستیم در مورد بسته شدن نگران باشیم. داشتن درب اتوماتیک یک قدم بیشتر در آینده است که همه چیز به آرامی خودکار می شود.

منبع